Inovațiile din ultimii ani au făcut posibilă apariția unor noi tipuri de plastic, obținute din resurse naturale. Melinda Mureșan, General Manager la M&M Product, ne-a spus cum a reușit compania românească să lanseze în premieră pe piața locală folia termo ecosustenabilă din trestie-de-zahăr.

Cum a fost anul trecut pentru M&M Product?

Anul 2020 va rămâne, cu siguranță, în analele tuturor businessurilor ca un an atipic, cu multe necunoscute și care a împins la maximum limitele creativității și capacității de adaptare la o nouă situație economică și socială. Am trecut prin criza din 2008-2010, când am învățat foarte multe lecții, pe care acum, deja de la începutul pandemiei, le-am aplicat și ne-au adus siguranță. Pentru noi, a fost un an de cotitură în business, prin relansarea strategică a companiei. Este un proiect amplu și laborios, coordonat de Aliz Kosza – business mentor și strateg – în cadrul unei cofinanțări de la BERD România pentru afaceri mici și mijlocii. Prin acest proiect, am creat o nouă identitate vizuală, am început un proces inevitabil de transformare organizațională, prin implementarea unui nou model de management, și am lansat produse noi, inovatoare pe piață. Toate acestea reprezintă doar o mică parte din strategia noastră integrată, iar implementarea ei va continua și în 2021. Deja de anul trecut acest proiect ne-a adus atât beneficii extraordinare, la nivel de organizație și de top management, cât și rezultate financiare.

Cât de mult au avut de suferit strategiile adoptate înainte de începerea pandemiei?

Din fericire, planurile pe care le-am pus pe hârtie înainte de pandemie nu au avut de suferit: parteneriate strategice sustenabile pe termen lung cu furnizori și clienți, creșterea profitabilității în urma lansării noului produs, The SmartGreen, și a promovării soluțiilor de înaltă performanță către clienții noștri. În perioada de lockdown, am avut activitate mixtă. Adică am implementat un nou model de management, ne-am concentrat pe dezvoltarea competențelor oamenilor cheie și am folosit această perioadă pentru a reorganiza platformele de producție. Un lucru care ne-a lipsit în 2020, din cauza condițiilor impuse de companii pentru a securiza businessul și sănătatea angajaților, a fost imposibilitatea de a ne deplasa la client pentru a face auditul de consum. Ce înseamnă asta? Datorită faptului că noi oferim soluții, și nu produse, este nevoie de o diagnoză a fluxului de consum la locația clientului, pe baza căreia propunem soluția potrivită și o testăm pentru a demonstra eficiența produselor. Din cauza pandemiei, nu am mai putut face acest lucru, de aceea ne-am concentrat pe partenerii existenți ca să treacă – împreună cu noi – cât mai bine de această perioadă.

„Necesarul mondial de materiale plastice bio va fi în continuă creștere, cu rate de creștere anuale foarte înalte, iar producția de mase plastice bazate pe materii prime regenerabile va crește mai rapid în comparație cu cele obținute în mod tradițional.” – Melinda Mureșan, General Manager M&M Product

Ați lansat în premieră pe piața din România folia ecosustenabilă. Cum ați ajuns la acest produs?

Din nevoia de schimbare! Masele plastice provenite din petrol sunt produse în cantități tot mai mari, ceea ce face ca impactul asupra planetei să fie unul dramatic. Este clar că lucrurile nu mai pot continua așa pe termen lung. Uniunea Europeană și-a asumat rolul de pionierat în acest proces și în tranziția către materialele plastice ale viitorului, dezvoltând o strategie de dezvoltare durabilă și sustenabilă până în 2030. Folia termocontractabilă ecosustenabilă The SmartGreen, din polietilenă I’m green™, este o premieră pe piața din România pentru că folosește ca materie primă trestia-de-zahăr, o sursă biologică regenerabilă care, prin însăși cultivarea ei, produce oxigen și reduce CO2 din atmosferă. Produsele și soluțiile de ambalare sunt oferite sub brandul The SmartGreen și fac parte din linia de business Ambalaje High Performance. Această folie este răspunsul nostru la nevoia acută de ocrotire a mediului înconjurător, soluția pentru diminuarea gazelor cu efect de seră care rezultă din producția de mase plastice provenite din petrol. De aceea, avem în plan proiecte pentru acest an care să susțină atingerea acestui obiectiv. Acest tip de folie se fabrică peste tot în lume, de cei care vor să-și asume responsabilitatea față de mediu și emisiile de carbon.

De ce este acest produs diferit de tot ce există acum pe piață?

Principalul factor diferențiator este polietilena I’m green™, fabricată ­dintr-un biopolimer derivat din trestie-de-zahăr, care are amprentă favorabilă de carbon, spre deosebire de folia de polietilenă tradițională, care este pro­dusă din surse fosile, adică petrol. De exemplu, 1 tonă de polietilenă I’m green™ capturează 3,09 tone de CO2. Cu o producție anuală de 200 de kilotone de polietilenă I’m green™ se reduc emisiile a 984 kilotone de CO2 care, altfel, ar intra în atmosferă în fiecare an. La sfârșitul duratei de viață, folia din polietilenă I’m green™ poate fi reciclată în aceleași lanțuri dezvoltate deja pentru polietilena convențională. Un alt avantaj al foliilor The SmartGreen este că atunci când vrei să înlocuiești polietilena convențională cu cea verde, nu este nevoie de investiții în utilaje noi de producție. În plus, orice categorie de produs poate fi ambalată în această folie, pot fi folosite oriunde este folosită azi polietilena din sursă fosilă. Toți cei care întrebuințează acum folie tradițională pot folosi și folie din polietilenă I’m green™, pentru că ea poate fi utilizată pe aceleași utilaje.

Cât sunt de conștienți partenerii și furnizorii de implicațiile legate de sustenabilitate și protejarea mediului?

Încet, încet, lumea începe să conști­entizeze pericolul și efectele negative pe care producția de mase plastice din sursă fosilă o are asupra planetei și a mediului nostru de viață. Am ajuns în punctul în care nu ne mai permitem să alegem, ci trebuie să mergem pe o soluție ecosustenabilă. Lucrurile se vor schimba și pentru că UE a dezvoltat o strategie de dezvoltare durabilă și sustenabilă până în 2030, la care toate statele membre va trebui să adere. Specialiștii estimează că necesarul mondial de materiale plastice bio va fi în continuă sporire, cu rate de creștere anuale foarte înalte, iar producția de mase plastice bazate pe materii prime regenerabile va crește mai rapid, în comparație cu cele obținute în mod tradițional.

Ce planuri aveți pentru acest an?

Printre obiectivele noastre de business se regăsesc consolidarea partene­riatelor strategice cu furnizorii și clienții, dar și o profitabilitate mai mare, ca efect al focusului pe produsele cu valoare adăugată, reconfigurarea structurii de vânzări, dezvoltarea echipei de management, implementarea strategiei în zona de comunicare: website nou, materiale de trade pentru informare și educare. Un alt obiectiv foarte important pentru noi și pe care ni-l asumăm în totalitate, este acela de a educa piața și consumatorul în ceea ce privește consumul responsabil și folosirea maselor plastice din polietilenă de sursă fosilă. Vom fi mai activi și mai implicați în acest proces și avem deja proiecte pentru 2021 care să susțină atingerea acestui obiectiv.

Sursa – Plastic sustenabil fabricat în România – Revista Biz
Jurnalist – Alexandru Ardelean

Lasă un comentariu

SmartWrap

Str. 1 Decembrie 1918, Nr. 14, localitatea Râșnov, jud. Brașov

T:  0372 729 923
E: office@smartwrap.ro