M&M Product este o companie românească, cu capital 100% românesc, privat. Acționarii sunt două femei antreprenoare din Brașov, Melinda Mureșan și Claudia Roman.

Povestea M&M Product a început în 1994, cu un om, un birou de 10 mp și o mașină. În 1990, când Melinda Mureșan era o proaspătă absolventă a Facultății de prelucrare a lemnului, toate fabricile tradiționale se închideau. A început să lucreze într-o companie care livra paleți. Acolo a observat cum se ambalează și se paletizează marfa, printr-un procedeu nou pentru piața din România.

Așa i-a venit ideea de a înființa o afacere prin care să importe folii pentru ambalări industriale. La început, a importat marfă de la o companie din Ungaria care dorea să se extindă pe o piață nouă. Încet-încet, Melinda a început să creeze și o bază de clienți, apoi au venit și parteneriatele strategice cu furnizori puternici din regiune și din lume.

M&M Product este o companie românească, cu capital 100% românesc, privat. Acționarii sunt două femei antreprenoare din Brașov, Melinda Mureșan și Claudia Roman.

Povestea M&M Product a început în 1994, cu un om, un birou de 10 mp și o mașină. În 1990, când Melinda Mureșan era o proaspătă absolventă a Facultății de prelucrare a lemnului, toate fabricile tradiționale se închideau. A început să lucreze într-o companie care livra paleți. Acolo a observat cum se ambalează și se paletează marfă, printr-un procedeu nou pentru piața din România.

Așa i-a venit ideea de a înființa o afacere prin care să importe folii pentru ambalări industriale. La început, a importat marfă de la o companie din Ungaria care dorea să se extindă pe o piață nouă. Încet-încet, Melinda a început să creeze și o bază de clienți, apoi au venit și parteneriatele strategice cu furnizori puternici din regiune și din lume.

Să fim liderul de piață în producția și distribuirea ambalajelor flexibile HP și ecosustenabile din România prin pionierat și transfer de know-how către clienți.
Misiunea noastră este să oferim companiilor soluții personalizate de ambalaje flexibile, inovatoare, care să integreze cele 4 criterii esențiale de performanță: economic, eficient, ecosustenabil și easy to apply.Construim parteneriate strategice sustenabile pe termen lung cu furnizorii și clienții și educăm permanent piața pentru progres.
Echipa ca o familie.
Adevăr.
Cinste și corectitudine.
Dezvoltare și evoluție continuă.
Pasiunea pentru ceea ce facem.
Responsabilitate și respect.
Să fim liderul de piață în producția și distribuirea ambalajelor flexibile HP și ecosustenabile din România prin pionierat și transfer de know-how către clienți.
Misiunea noastră este să oferim companiilor soluții personalizate de ambalaje flexibile, inovatoare, care să integreze cele 4 criterii esențiale de performanță: economic, eficient, ecosustenabil și easy to apply.Construim parteneriate strategice sustenabile pe termen lung cu furnizorii și clienții și educăm permanent piața pentru progres.
Echipa ca o familie.
Adevăr.
Cinste și corectitudine.
Dezvoltare și evoluție continuă.
Pasiunea pentru ceea ce facem.
Responsabilitate și respect.

Cuvântul fondatoarei

În haosul din economia anilor ’90, am descoperit o lume nouă pentru mine, cea a ambalajelor profesionale. Producătorii din România nu știau mai nimic despre acest domeniu. Ambalajele folosite erau la nivel rudimentar. Eu eram fascinată de ceea ce văzusem/înțelesesem că se poate face cu ajutorul ambalajelor moderne: ușurarea transportului, protecția mărfii, securizarea produsului, susținerea promoțiilor. O întreagă lume nouă se așternea la picioarele mele și eram hotărâtă să mă arunc în ea.

Ce m-a dus în jungla businessului

Nevoia de „supraviețuire”. Într-o lume în care fabricile intrau în colaps una după alta și locurile de muncă dispăreau, mie – absolventă a facultății în 1990, an în care deja pentru tinerii absolvenți începeau să se închidă ușile companiilor, fără experiență în muncă – nu îmi rămânea decât să mă descurc cu propriile mele forțe, să valorific tot ce aveam eu mai bun: curajul, dorința de cunoaștere și aventură, curiozitatea intelectuală, intuiția, optimismul.

Dincolo de nevoia de a-mi găsi locul și veniturile necesare existenței, era fascinația produselor inovative, inovative pentru România, care până atunci a fost aproape complet închisă pentru ele. Ingineră fiind, mă încântau soluțiile pe care le ofereau ambalajele din plastic flexibil. Mă entuziasma gândul la cât de multe operațiuni se pot înlesni, îmbunătăți, la cât de multe moduri noi de utilizare și ambalare pot aduce aceste produse. Înțelegeam cât de multe industrii pot beneficia de ele, că aproape nu există produs care să nu poată fi ambalat, că orice industrie sau manufactură poate accesa aceste produse. La târgurile externe, varietatea soluțiilor mă bulversa efectiv, erau atât de multe de învățat, atât de multe produse, soluții care toate mă atrăgeau; era ca un „ocean imens” de posibilități.

M-a condus dorința de a ajuta, de a educa, de a fi de folos celor cărora le prezentam soluțiile și posibilitățile cele noi. Eu vedeam viitorul pentru ei, vedeam cum ar putea să își ușureze munca, să aibă produse prezentate și protejate altfel. Niciodată nu am dorit doar să fac comerț, nu sunt suficient de mercantilă sau nu sunt deloc. Din acest motiv nu mi-am făcut o companie orientată spre vânzarea de mărfuri. Compania mea era orientată spre nou, spre soluții, spre inovare, spre educarea pieței.

Ce valori am. Și ce principii

Adevărul, onestitatea, corectitudinea față de parteneri și colegi. Iubirea de oameni, grija față de ei, respectul.

Cred în capacitatea noastră de a ne reînnoi zilnic, de a deveni mai buni, mai performanți, mai doritori de a fi utili, de a servi partenerilor, colegilor și colectivității în care trăim, cu tot ceea ce este mai bun în noi.

Am încredere în capacitatea oamenilor de a evolua profesional și uman. Iubesc și prețuiesc oamenii; prin ei, compania a devenit unul dintre jucătorii de frunte din industria românească de ambalare flexibilă de înaltă performanță. Și vom continua să creștem.

Lecții. Provocări. Evoluție

25 de ani este o perioadă lungă. Am învățat multe lecții. Și frumoase, și dure.

Am observat că de câte ori am vrut să fac altceva decât lucrurile la care chiar sunt pricepută am pierdut. Am învățat repede că am nevoie de echipă, de oameni cu care să visez și să construiesc. Am mai învățat că trebuie să… învăț. Și să mă perfecționez continuu.

Am învățat că trebuie să am răbdare. Am învățat să înțeleg că nu este important ce vreau eu, ci ce ne este bine.

Am învățat să îmi măsor puterile și să îmi fac planuri mari, dar cu o strategie și mai ales cu o echipă extraordinară în spate.

Încă învăț.

Ce e la orizont

Viitorul va fi responsabil sau nu va fi deloc.

Domeniul ambalajelor din plastic este infinit. Nu doar ambalajele noastre sunt flexibile, această industrie este foarte flexibilă, creativă, se înnoiește permanent, în funcție de nevoi și provocări.

Viitorul stă în consumul responsabil, în educarea societății și a partenerilor noștri în a fi implicați și responsabili în felul în care gestionează acest dar al științei –ambalajele flexibile din plastic.

Cât de bune sau mai puțin bune pot fi ambalajele noi alegem, prin felul în care decidem ce ambalaj folosim, cum îl folosim, cum îl gestionăm de-a lungul ciclului său de viață, cum îl refolosim, cum protejăm mediul înconjurător. Binele sau mai puțin binele rezultă din deciziile omenești, nu din produs neapărat.

Pentru mine, viitorul responsabil înseamnă: consultanță în a alege responsabil ambalajul, în a oferi soluții și ambalaje green (care își au sursa în natură, prietenoase cu natura), dar și informarea și educarea partenerilor, a societății. Viitorul înseamnă cunoaștere, inovație, soluție, implicare și educare.

Istoric

2020

Relansarea strategică a companiei:

  • Noua identitate vizuală corporate
  • Remodelare organizațională, model nou de management
  • Lansări de produse noi, inovatoare în piață
  • Strategie integrată de brand

2020

2018-2019

Investiții în două echipamente performante de producție Folie termocontractabilă din Polietilenă.

2018-2019

2013

Implementarea sistemului BI și Certificare ISO

2013

2010 - 2012

Investiții noi în trei echipamente de producție performante stretch pretensionat

2010 - 2012

2000 - 2007

Un salt uriaș în dezvoltarea noastră: deschiderea graduală a 6 puncte de lucru și construirea depozitului central de la Râșnov; încep importul și vânzarea utilaje de înfoliere și ambalare grupată
Implementarea sistemelor ERP

2000 - 2007

2000 - 2005

Investiție joint venture în platforma de producție DEKOFILM ROMANIA

2000 - 2005

1997 - 2009

Construirea parteneriatelor strategice: furnizori puternici din regiune și din lume.

1997 - 2009

1994-1997

Dezvoltarea pieței și a bazei de clienți

1994-1997

1994

Un om, un birou de 10 mp, o mașină

1994