M&M Product/SmartWrap, producător și distribuitor de ambalaje flexibile inteligente, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 7,5 milioane de euro, o creștere 18% față de 2020.
”După un an extrem de dificil, suntem bucuroși că am încheiat cu rezultate bune: veniturile au crescut cu peste 1 milion de euro, am menținut profitabilitatea, asta în condițiile creșterii cheltuielilor fixe cu modernizarea platformei de producție și noi angajați, a dublării prețurilor la materii prime și crizei disponibilității produselor; ne-am concentrat mai mult pe valoarea adăugată prin creșterea ponderii în business a produselor HP (High Performance) – de la 35% în 2019, am atins 51% în 2021, obiectivul nostru strategic pe termen lung.”
Melinda Mureșan, fondator și Director General M&M Product/SmartWrap
Compania a început anul 2021 cu o investiție de 350.000 de euro în modernizarea halei de producție de la Râșnov și 150.000 de euro în sisteme informatice, salariile angajaților noi în producție și în divizia de vânzări key account precum și în finalizarea procesului de relansare strategică, început în 2020 – lansarea noului site.
Provocările din piață s-au intensificat odată cu creșterea tot mai mare a prețurilor la materii prime (de la 800 euro/tonă la 2.200 euro/tonă), costuri mari de transport și întârzieri la livrare, care au generat deficit de marfă. Toate acestea au fost dublate de presiunea prețurilor care s-au schimbat foarte des, provocarea cea mai mare fiind ofertarea zilnică către clienți.
Compania privește însă cu optimism anul 2022, având în plan creșterea echipei de vânzări, lansarea de concepte și produse noi în piață și implementarea unui model de business mai dinamic, orientat spre dezvoltarea portofoliului de clienți.
„Deja începem anul cu o noutate pentru clienții noștri – 6 pachete Smart pe care le vom implementa pentru atragerea de clienți noi și fidelizarea celor loiali”, a spus Melinda Mureșan.
M&M Product activează pe piața din România din 1994, deține o platformă la Râșnov (producție și depozit central) și operează în țară prin 5 puncte de lucru regionale: București, Cluj, Craiova, Bacău, Timișoara. Compania are două divizii, producție și distribuție, și trei linii de business: Ambalaje flexibile Standard, Ambalaje flexibile High Perfromance (HP și smart green) și Utilaje. Cele 3 branduri al companiei sunt optim, high performance, the smart green.